• ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ





  • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2014



  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

    Θεσσαλονίκη: Εκδήλωσ… στη Εξορύξεις Υδρογονανθράκων στην…
    odysseas031 στη Διαμαρτυρία για νέο Δημαρχείο…
    Ανώνυμος στη Διαμαρτυρία για νέο Δημαρχείο…
    Ανώνυμος στη Διαμαρτυρία για νέο Δημαρχείο…
    Συμπαραστάτης, Διαφά… στη Πίτα με Διαφάνεια!
  • ΑΡΧΕΙΟ

  • ΣΕΛΙΔΕΣ

  • ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

    Σεπτεμβρίου 2009
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Blog Stats

    • 165.213 hits
  • Flickr Photos

  • Μεταστοιχεία

Συνάντηση με εκπροσώπους της ΠΕΕΚΠΕ στη Θεσσαλονίκη


ΠΕΕΚΠΕΙδιαίτερα γόνιμη και ενδιαφέρουσα αποδείχθηκε η συνάντηση ομάδας υποψηφίων βουλευτών και μελών των Οικολόγων Πράσινων Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον Αλέκο Γεωργόπουλο (Καθηγητή στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και υποψήφιου στην Α’ Θεσσαλονίκης) και τη Δήμητρα Γωγάκου (αρχιτέκτονα – εκπαιδευτικό και υποψήφια στη Β’ Θεσσαλονίκης) που επισκέφθηκε τα γραφεία του Παραρτήματος Κ. Μακεδονίας της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ) την περασμένη εβδομάδα.

Πρόκειται για έναν σύλλογο εκπαιδευτικών από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που αγωνίζεται για τον περιβαλλοντικό προσανατολισμό ολόκληρης της εκπαίδευσης, που όμως δεν τυγχάνει ιδιαίτερης προβολής από τα ΜΜΕ ή ιδιαίτερης προσοχής από τα υπόλοιπα κόμματα και γι’ αυτό εκφράστηκαν ιδιαίτερες ευχαριστίες από τη διοίκηση του Παραρτήματος, για την επιλογή των Οικολόγων Πράσινων.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι δήλωσαν ότι υποστηρίζουν τις προσπάθειες και τις θέσεις της ΠΕΕΚΠΕ  στον αναπροσανατολισμό της όλης εκπαίδευσης και ιδιαίτερα προτίθενται να προωθήσουν ενεργά:

  • Την επέκταση της ευέλικτης ζώνης και στη Β’ βάθμια Εκπαίδευση με προηγούμενη προετοιμασία εκπαιδευτικών και διοικητικού μηχανισμού
  • Τη διαμόρφωση προγράμματος χρηματοδότησης των σχολείων Α’ και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης που υλοποιούν καινοτόμες δράσεις
  • Την υλοποίηση ευρύτατου προγράμματος επιμόρφωσης  όλων των εκπαιδευτικών της Α’ και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης

Επίσης, πρότειναν και τα εξής:

  • Αναβάθμιση της εφαρμογής της ευέλικτης ζώνης στην Α’ βάθμια Εκπαίδευση
  • Αξιολόγηση του έργου που παράγεται από εκπαιδευτικούς στα σχολεία, από  τους Υπεύθυνους ΠΕ και τα Κέντρα ΠΕ (ΚΠΕ)
  • Αναβάθμιση και θεσμοθέτηση της συνεργασίας σχολείων, ΚΠΕ και Υπευθύνων ΠΕ με περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ).

Μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκαν και τα εξής θέματα:

Για να αποτελέσει η Π.Ε μέρος της εκπαίδευσης όλων των μαθητών, υπάρχει η ανάγκη  προώθησης του προγράμματος των «αειφόρων σχολείων», ώστε ολόκληρες σχολικές μονάδες να εμπλέκονται στην προσπάθεια προσανατολισμού της εκπαίδευσης  προς την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ)

Υπάρχει ανάγκη υποστήριξης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση τέτοιων προγραμμάτων στα σχολεία, καθώς και των συμμετοχικών διαδικασιών που πρέπει να αναπτυχθούν για την υποστήριξη των «αειφόρων σχολείων» από τις τοπικές κοινότητες

Υπάρχει αναγκαιότητα στήριξης του θεσμού των ΚΠΕ, καθώς από το τέλος του 2010 και σταδιακά θα σταματήσει η ροή ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων για την υποστήριξή τους

Είναι απαραίτητη η ριζική αναθεώρηση του ρόλου των ΜΚΟ στην εκπαίδευση, καθώς έχουν σημειωθεί αρκετές αρνητικές εμπειρίες. Από τη μεριά των Οικολόγων Πράσινων εκφράστηκε η πρόταση της σύστασης ειδικών ομάδων ΠΕ από τις ΜΚΟ, οι οποίες να συνεργάζονται μακροχρόνια και υποστηρικτικά με τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν ετήσιας διάρκειας προγράμματα ΠΕ.

Τέλος και οι δύο πλευρές  συμφώνησαν  ότι απαιτείται μια ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων ΠΕ που εφαρμόζονται στα σχολεία και σ’ αυτή την κατεύθυνση οι Οικολόγοι Πράσινοι πρότειναν:

  • Τη χρήση μεγαλύτερης ποικιλίας διδακτικών μεθόδων
  • Την αξιολόγηση των προγραμμάτων
  • Την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα διαφορετικά επιστημολογικά πλαίσια (π.χ. θετικιστικού, ερμηνευτικού, κριτικού τύπου) για την εφαρμογή προγραμμάτων ΠΕ
  • Την ενθάρρυνση μαθητοκεντρικών και δημοκρατικών προσεγγίσεων, που παρέχουν περισσότερες πρωτοβουλίες στους μαθητές
  • Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, με επαφές με φορείς της κοινωνίας των πολιτών και με περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και με δράσεις των μαθητών, ενεργητικές πρωτοβουλίες και ακτιβιστικές παρεμβάσεις
  • Τον εμπλουτισμό των βιωματικών πρακτικών, με τεχνικές ανάλυσης αξιών και κριτικής ανάλυσης
  • Την προώθηση κριτικών μορφών εφαρμογής προγραμμάτων ΠΕ, με ενθάρρυνση της κριτικής στο ατομικό επίπεδο, στο συλλογικό επίπεδο και στο επίπεδο των θεσμών (σχολικών, κοινωνικών, παγκόσμιων).

Σχολιάστε